Menutorettos / Nitro(NOS) 
   Nitro(NOS)
   Galeria
   Abaut Me
 

Nitro(NOS)

Nitro (NOS)

Zby duże ciśnienie spowoduje przerwanie uszczelek (które mogą wytrzymać określone ciśnienie),a wefekcie eksplozję. Niepożądany skutek użycia tego dopalacza wywołuje również zbyt długie wprowadzanie nitro do benzyny. Dlatego nitro przechowywane jest w specjalnych butlach, umieszczonych obok silnika, izolowanych termicznie lub poza silnikiem z instalacją doprowadzającą. Zawór tych butli kierowca otwiera dopiero na tzw. "ostatniej prostej", czyli w ostatnim odcinku rajdu, kiedy samochód jest rozpędzony do prędkości maksymalnych. Po załączeniu dopalacza z tłumika ulatują prawie niewidoczne  (ze   względu    na    dym)   niebieskie   opary.

                            Istnieją    3    rodzaj    podłączenia    Nitro:

  • Dolot suchy montowany w tzw. "power-rurze" czyli rurce dostarczającej powietrze do silnika, poprzedzający filtrem powietrza. Daje najmniejszą moc doładowania z tych 3 rodzajów od 12-15% mocy.
  • Dolot mokry jest montowany w systemie dolotu powietrza i jest w kształcie litery Y. Moc uzyskiwana waha się w granicach 30%-35%.
  • Bezpośredni pozwala na mieszanie podtlenku azotu i benzyny w każdym cylindrze. Rozwiązanie daje moc 200KM więcej. Potrzebna jest duża ingerencja w podzespoły, szczególnie tłoki i komputer.

 

Jak działa podtlenek azotu w silniku spalinowym?

 

Silniki spalinowe pracują spalając mieszaninę tlenu i benzyny. Dla spalenia 1 litra benzyny potrzeba ok. 14 litrów tlenu. Jak powszechnie wiadomo w powietrzu jest jedynie ok. 21% tlenu.

Aby zwiększyć moc silnika spalinowego należy w jak najkrótszym czasie spalić jak najwięcej paliwa. Podawanie większej ilości benzyny jest sposobem o ograniczonym zastosowaniu, gdyż silnik potrzebuje do procesu spalania również tlenu.

Podtlenek azotu jest niepalnym gazem. Dlaczego więc jest on podawany wraz z paliwem do silnika spalinowego? W wysokiej temperaturze, jaka panuje w komorze spalania, podtlenek azotu rozpada się na czysty tlen i azot. Podczas gdy w powietrzu mamy jedynie 21% tlenu podtlenek azotu zawiera go aż 33%. Można by powiedzieć, że jest to rozwiązanie, które daje efekty podobne do doładowania silników spalinowych – dostarczenie większej ilości tlenu.

 

Historia

 

Pierwsze próby użycia podtlenku azotu w silnikach spalinowych miały miejsce w czasie II wojny światowej i miały na celu zmniejszenie ilości wydzielanego dymu w samolotach. Dopiero później zaczęto stosować nitro w celu podnoszenia mocy silników spalinowych.

Zastosowanie systemów nitro spopularyzowało się w USA w początkach lat 90. XX w., szczególnie wśród grup zmotoryzowanej młodzieży, szukającej mocnych wrażeń w nielegalnych sportach wyścigowych.

Kilka Zdjęć instalacji :)

  

 

 

 
Copyright ©2014 by torettos
Kreator Stron www